top of page

ד״ר, האם אפשר לקבל מרשם לאמפתיה דיגיטלית?

עודכן: 13 בינו׳ 2021



מרבית המותגים נכנסים למלכודת של להתאהב בפתרון טכנולוגי לפני שהם מבינים את המטופלים. אבל התוצאות שאליהן אנו שואפים בפתרונות הדיגיטליים תלויות בעד כמה אנחנו באמת מבינים את המטופל ואת המסע השלם שהוא עובר - מזיהוי הבעיה, דרך טיפול ועד לניהול מצבו הרפואי. ולא רק מנקודת ראות פרגמטית, אלא גם רגשית.


הבנת הצרכים הרגשיים ומענה לצרכים אלה יכול לשפר משמעותית את הסיכוי להגיע לתוצאות הטובות ביותר למטופל ולרופא.


מה המטופלים באמת רוצים?

ב-2018, סקר שערך ה-PwC (ארגון מחקר בריאות) באנגליה, שכלל יותר מ-1000 חולים, בדק מה מטופלים מחפשים אצל הרופא. אלה הצרכים שקיבלו את התוצאות הגבוהות ביותר:

אמון - שרווחתם תהיה בעדיפות עליונה אצל הרופא.

שותפות - יותר מעורבות בטיפול של עצמם.

נוחות - שירות סביב השעון.

שירות לקוחות - טיפול אישי וקשוב.

תקשורת טובה - הסברים והוראות ברורים ופשוטים.

זמן - תשומת לב מלאה בזמן הטיפול.

גישה - גישה טובה יותר וגמישות.

אמפתיה - חמלה ומחוייבות.


הטכנולוגיה עונה על רוב הצרכים הללו. אתרים, אפליקציות, חוויות אינטראקטיביות - כל אלה מעניקים למטופלים יותר זמן, גישה בלתי מוגבלת, תקשורת טובה יותר, נוחות, יותר הזדמנויות לטיפול משותף, וכתוצאה מכך גם חווית מטופל טובה יותר. שני האלמנטים החסרים, שאינם בולטים כל כך כשאנחנו חושבים על פתרונות דיגיטליים, הם אמפתיה ואמון. האם אפשר להפוך אמפתיה לדיגיטלית?


הכוונה באמפתיה אינה לאמפתיה קוגניטיבית, שבה הרופא מבין את ההתנהגות של המטופל ורגשותיו. מרבית הרופאים מבינים את הצד הזה, ויש להם המון חמלה. ההיבט הרגשי של האמפתיה מתייחס ליכולת לחוות ולהבין את מצבו הרגשי של המטופל, המשפיע על ניהול מחלתו, ולהשתמש בהבנה זו לקידום הטיפול.


הנה שתי דוגמאות לכיצד טכנולוגיה יכולה להציע תמיכה בעלת ערך, מעבר לביקורים אצל הרופא, באספקטים שונים בחיי המטופל:


להושיט יד

רוש פרמצבטיקה בישראל החלה לפני כמעט 20 שנה את פרויקט הדגל שלה - רוש מושיטה יד. לצד טיפולים פורצי דרך ובדיקות אבחון מתקדמות, רוש שמה לעצמה למטרה ללוות את המטופלים גם במסע הרגשי והפיסי שהם עוברים. לפני מספר שנים עלה אתר רוש מושיטה יד, המחבר בין פעילויות בשטח לכלים דיגיטליים שלהם זקוקים המטופלים בזמן מסע האבחון והטיפול בהם. כלי זה פותח בשיתוף עם החולים, ומערב אותם עד כמה שניתן מתוך רצון לענות על הצרכים הרלוונטיים להם - ובכך להשיג את האמון והאמפתיה שלהם הם זקוקים. מטופלים יכולים למצוא באתר סדנאות, אירועים, מדריכי תזונה ופעילות גופנית, ואפילו פלייליסט למדיטציה 'RocheMoshita'


לחיות עם

פייזר אונקולוגיה יצאו למשימה להגדיר מחדש את החיים עם סרטן. פיתוח תרופות פורצות דרך הן רק פן אחד של היבט זה. מרכיב חשוב נוסף הוא לתמוך בחולים ככל שהם מתקדמים במסעם. לאחר מחקר מעמיק להבין מהו בדיוק המסע שעובר חולה סרטן, מאבחון ועד הפוגה (רמיסיה), פייזר יצרו כלי שמלווה באופן מתמיד את החולים, ומספק תמיכה רלוונטית בכל שלב של הטיפול. באתר ׳LivingWith' אפשר למצוא הסבר על תחומי מחלה, כלים לצעדים הראשונים של האבחון (תקווה, נחישות ועוד), כלים לזמן הטיפול - תזונה, פעילות גופנית ועוד, ויש באתר סרטונים של סיפורי מטופלים.



191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page